Lee Wood
Designer and Creative Director of Bikkembergs. Over 16 years alongside Donatella Versace in the brand's creative team Versace. Winner ofWho is On next"in 2015. Founder of his eponymous consulting studio and photographer.
Marisa Gorza
Giornalista di moda e costume, ha sempre coltivato un certo fervore verso la natura diviso a pari merito con la passione per la Storia e la Letteratura. Piuttosto curiosa riguardo civiltà e culture differenti è certo per questo che si è laureata in Lingue Straniere. Della moda, che rientra in pieno tra le sue fascinazioni antropologiche, ne apprezza soprattutto la storia del costume che sta a monte di ogni creazione. Certamente ama il bello in tutte le sue forme esteriori, purché sia supportato da un contenuto profondo che va molto aldilà della mera estetica.
Da diversi anni ripartisce la sua vita professionale tra l'insegnamento e il mestiere di giornalista/ricercatrice, unendo le due attività ogni qualvolta sia possibile.
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Piero Biasion
Veneto di origine nato su una spiaggia del Gargano ma genovese di adozione, dopo il Liceo Artistico, l'Accademia di Belle Arti e l'Università entra nel mondo della fotografia, lavorando con case editrici, artisti, gallerie, sovrintendenze e restauratori.
Una tecnica di sua invenzione, che con materiali moderni ricrea contrasti, densità e toni propri delle carte da stampa fotografica dei primi '900, attrae su di lui l'attenzione, fra gli altri, della fotografa americana Florence Henri, nota per la collaborazione alla Bauhaus, che gli commissiona le tirature delle sue immagini – stampe che verranno poi esposte in varie mostre e entreranno nelle collezioni dei più grandi musei del mondo.
Quando si avvicina la mondo della moda, alla fine degli anni '70, Gianfranco Ferré è il primo ad acquistare le sue foto, che terrà nell'archivio personale oggi custodito dalla Fondazione Gianfranco Ferré. Da allora, collabora con le più grandi case di moda – fra le altre Giorgio Armani, Dirk Bikkembergs, Dolce & Gabbana, Christian Dior, Salvatore Ferragamo, Gianfranco Ferré, Lanvin, Moschino, Versace. Le oltre 70 copertine ed innumerevoli redazionali sono pubblicati sulle riviste più prestigiose in Italia (Amica, Donna, Glamour, Vogue) e nel mondo: Vogue in Francia, Russia e Spagna; Harper's Baazar in Australia, Giappone, Korea, USA; GQ in Germania, Russia, Sud Africa e Spagna.
Al di là delle copertine, campagne pubblicitarie e redazionali il suo apporto alla fotografia di moda lo porta a creare nuovi generi e specializzazioni fotografiche per la sua attenzione a tutti gli aspetti creativi della moda che vengono via via adottati dai suoi colleghi.
Come esperto di multivisione, cura l'immagine della mostra “Tra magia e scienza e meraviglia” a Palazzo Bianco di Genova, poi replicata a Firenze a Palazzo Pitti e al Castello di Fontainebleau. Nel 1996 pubblica “El mundo invisible de los Yenun” con Juan Roman Sempere in Melilla, sul mondo magico parallelo nella civiltà dei Berberi.
Porta avanti linee di ricerca dentro l'immagine che espone in gallerie e musei d'arte nel mondo, qui faticosamente riassumiamo in “Unknown artist / Unconscoius art” e “scrittura della luce-colore”.
Sue immagini sono presenti in numerose pubblicazioni, fra le quali ricordiamo:
1974 “La Grande Decorazione a Genova” di Ezia Gavazza – Sagep
1974 Monografie, AAVV – Chisel Book
1976 “Il salotto cattivo” a cura di Rita Cirio e Pietro Favari – Bompiani
1982 “Genua Picta” AAVV – Sagep
1983 “Arte e Tradizione dei Fraveghi” di Franco Boggero e Farida Simonetti – Sagep
1993 “Moschino X Anni di Kaos!”- Edizioni Lybra Immagine
1995 “50 anni di Moda Italian” di Minnie Gastel – Domino Valiardi
1996 “L'Essere e il Tessere” di Luciano Ghersi – Loggia de' Lanzi
1997 “Moschino” nella collana “Made In Italy” – Leonardo Arte
1997 “The Fashion House” di Lisa Lovatt Smith – Conran Octopus
2002 “Roberto Cavalli” – Assouline
2004 “D'une image qui ne serait pas du semblant” di Jean Michelle Ribettes – ParisAudioVisuel
2006 “Essere Armani” di Renata Molho – Baldini Castoldi Dalai
2005 “Armani in Cina” – Federico Motta Editore
2007 “Lanvin” – Rizzoli New York
2009 “60s. Innovator shaping out creative future” – Thames and Hudson
2015 “40 Yeras for Armani” RCS Libri, ecc. ecc.
Moltissime le Mostre tenute in tutto il mondo.
Stefano Anselmo
Founder of theStefano Anselmo Academy, he literally wrote the history of make-up. His are the maquillages of the crazy covers of Mina, with whom he has collaborated since 1977. In his incredible career, he has been the image consultant for countless VIPs (just to name a few: Renato Zero, Vasco Rossi, i Pooh, Ami Stewart, Loredana Bertè, Anna Oxa, Gioele Dix, Platinette). Appassionato ricercatore sugli usi cosmetici nella Storia, è conteso come relatore nelle conferenze del settore ovunque nel mondo. I suoi libri sono utilizzati come libri di testo da numerosissime scuole di make-up, ma il Metodo Stefano Anselmo (protetto da Copyright) viene insegnato solo ed esclusivamente presso la sua Accademia.
Since 2003 he collaborates with Focus group (magazines and TV channel), dealing with the reconstruction of characters from antiquity.
Giuseppe Riserbato
For three years Art Director and Graphic Designer in Ticino and then returned to Milan where he began his career as a photographer in one of the most prestigious international fashion agencies, an opportunity that allows him to know and shoot some of the faces of current fashion and to obtain over the years a certain visibility and recognition among professionals and publishers.
He collaborates with some of the most important fashion companies Dolce & Gabbana and shoots for several industry publications both online and in print.
In January 2019 he inaugurated his first photographic exhibition entitled "THROUGH THE LIGHT" at the Hotel Palazzo Matteotti in the center of Milan, an exhibition dedicated to a collection of portraits.
Eleonora Zanetti
Fashion Designer for Benetton, Sisley, Class Cavalli and White Cavalli, Piazza Sempione, L’Altra Moda, she was also product manager of Asobio, a brand produced and distributed by the well-known Co-Best group of Shanghai. The indisputable experience makes her one of the leading experts in moodboarding, coolhunting and fashion design currently in circulation Benetton, Sisley, Class Cavalli e White Cavalli, Piazza Sempione, L’Altra Moda, was also product manager Asobio, brand produced and distributed by the well-known Co-Best in Shanghai.
Her unquestionable experience makes her one of the leading experts in moodboarding, coolhunting and fashion design around today.
Luca Zacco
Luca wins the Scandinavian Saga Fur Award in 1993, 1st place. His professional career began in ITTIERE where he joined the product team of Versus, Versace Jeans and Dolce and Gabbana Jeans. In 1996 Luca met Stefano and Domenico and joined the Dolce & Gabbana design team until 1997. At the end of the same year he began collaborating with Moschino in the design team where he was responsible for the Mens, Jeans, beachwear and underwear collection. From 2000 to 2008 Luca collaborated with various brands such as: Cerruti 1881, the Prada Group and Malo and expands his design activity for large Luxury Holdings: Ting Group (Shanghai) and Samsung Fashion (Seoul). From 2008 to today, he has worked as coordinator of the style and product department for the lines of the Versace brand: Versace 1st line, Versace Collection, Versace jeans couture. Scandinavian Saga Fur Award in 1993, 1st place. His professional career began in ITTIERE where he joined the product team of Versus, Versace Jeans e Dolce e Gabbana Jeans. In 1996 Luca met Stefano and Domenico and joined the design team of Dolce & Gabbana until 1997. At the end of the same year, he embarked on a collaboration with Moschino in the design team where he was responsible for the Menswear, Jeans, beachwear and underwear collection. From 2000 to 2008 Luca collaborated with various brands such as: Cerruti 1881, il Gruppo Prada e Malo and expanded his design activities for large luxury holding companies: Ting Group (Shanghai) and Samsung Fashion (Seoul). Since 2008, he has worked as style and product coordination manager for the brand lines Versace : Versace 1°linea, Versace Collection, Versace jeans couture.
Oggi cura le linee del brand 44Labels e Ann Demeulemeester (gruppo Antonioli)
Simona Polli She started working in bridal fashion publishing in 1989, as an editor at Sposabella, followed by the launch of the magazine in Spain and Portugal where she worked for 12 years. Today director of White Sposa and The Real Wedding: two totally wedding oriented magazines but with different visions. Today she is dedicated to promote the marriage world in Italy and in the world, for 5 years she has signed an agreement with a Russian publisher and White Sposa Russiawas born. Always ready for new challenges, both in publishing and on new web and social channels, with its magazines it participates in the most important B2B and B2C sector fairs in the world, organizes events, meetings and initiatives for both players in the world of marriage, and for couples of future spouses.
Franco Di Brino
For 20 years he held the role of Buyer, Store Manager, and Visual Merchandiser at the multibrand store owned by "Strand" in Livorno, included in the 100 best shops in Italy in the luxury fashion segment, collaborating with brands such as J.P. Gaultier, Dirk Bikkembergs, John Richmond, Dsquared, Dolce & Gabbana and Alexander Mc Queen. To date, he holds the role of Sales Director Italy of the Brand "Lucio Costa" as well as professor of Buying and Fashion Retail Management and Brand Management J.P. Gaultier, Dirk Bikkembergs, John Richmond, Dsquared, Dolce&Gabbana e Alexander Mc Queen.
At the moment, he holds the role of Sales Director Italy of the Brand ".Lucio Costa"as well as lecturer Buying and Fashion Retail Management and Brand Management.
Valentina Cavalera
Graduated in Industrial Design at the Politecnico di Milano, she gained experience as a Fashion Brand Manager and Consulting with brands such as Maison Antonio Marras and A&G Cashmere Los Angeles. She is currently engaged in commercial consultancy at Studiozeta.org for the Maryling brand as well as teaching for the Fashion Buying course with particular attention to the issue of purchasing responsibility in relation to environmental sustainability. Maison Antonio Marras e A&G Cashmere Los Angeles.
She is currently engaged in business consulting in Studiozeta.org for the brand Maryling as well as lecturing for the Fashion Buying course with a focus on the topic of purchasing responsibility in relation to environmental sustainability.
Alberto Benza
Creative Producer, Art Buyer, Talents Agent. Background in comunicazione e marketing della moda. Si occupa di produzioni fotografiche e gestione di talenti tra Londra e Milano.
Over the years He has worked on various international advertising campaigns, editorials, fashion shows and exhibitions.
Georges Papa
M.B.A. in International Marketing of the famous business school of Paris, H.E.C., has been working in the world of fashion fairs since 1975 with stays in Paris, Tokyo, New York, Shanghai for PRET A PORTER PARIS, TOKYO FASHION FAIR, NEW YORK PRET, MODE SHANGHAI.
Creator in Italy of the fairs INTIMARE, SEAMLESS WORLD, INTERTEX MILANO, still organizing since 2001 READY TO SHOW & since 2020 READY TO SHOW ONLINE.
He has also worked as a marketing consultant for prestigious fashion houses such as DIOR and KENZO and commercial giants such as SUMITOMO and CHINATEX.
International network available to IFDA graduates.
Lino Spina
Internationally renowned master pattern maker, the most advanced techniques have no secrets for him. In his very prestigious career he has been responsible for numerous brands of undisputed fame, such as Prada, Jil Sander, Fila Sport, Helmut Lang, Genny, Céline, Elie Tahari, Rodrigo China. He is currently the Modeling Project Manager at Helian Group's headquarters in Shanghai. Prada, Jil Sander, Fila Sport, Helmut Lang, Genny, Céline, Elie Tahari, Rodrigo Cina. He is currently the Project Manager for pattern making at the head quarters of Helian Group in Shanghai.
Alice Lissoni
She began her career in the fashion world by collaborating as a fashion designer with some important brands such as Lorenzo Riva, Luciano Soprani, Allegri both as a senior designer and as manager of the organization of fashion shows and events. Thanks to her direct experience in the fashion field, she has been dedicating herself for more than ten years to the training sector in the fashion field, teaching in some prestigious Milanese fashion institutes. She is a lecturer in clothing and accessory fashion design, design, graphics and publishing in fashion, photoshop for fashion, history of contemporary fashion, fashion show organization. Passionate about art, in parallel with her work in fashion, she pursues her artistic career through personal exhibitions of her works in contemporary art galleries.
Sandra Signorini
Textile Designer with thirty years of experience in the field of fashion and textiles. She gained experience with various fashion houses including Lancetti and Paola Frani and then moved on to a twenty-year collaboration with Roberto Cavalli Spa as a graphic designer for prints and hand embroidery for the VIP and Special Order departments. She has carried out various illustration projects both for trendy books and for Vogue Italia.
Emidio Summonte
One of the pillars of Italian fashion design, he is the owner of the Summonte Design Studio, based in Barcelona, specializing in the design of bags and small leather goods. His deep knowledge of fabrics and materials combined with his spasmodic search for perfection led him to be the designer of Versace, Rocco Barocco, Mario Valentino, Byblos, John Richmond. The constant movements between New York, London, Paris, Tokyo, Hong Kong and Milan make him one of the most up-to-date people in the fashion world and one of the most informed connoisseurs of the offer on the world market.
Rossana Bressanello
Founder of Rbcm, she manages a network of consultants specialising in marketing and communication. She was fashion marketing manager for FFG Platinum Holding and Blue Jenius. Over the years she has also worked for Seven Jeans, Silhouette Eyewear, Adidas, United fashion studios, CityLife Shopping District, and several important companies in the educational field.
Michela Peletti
Dopo le lauree in Economia e Marketing Management presso l’Università Bocconi, approda nel mondo della moda dove vive una prima esperienza nella realtà e-commerce e digital di Dsquared2. Qui inizia a lavorare a stretto contatto con il prodotto e nasce la sua passione per il merchandising che diventa la sua specializzazione, prima in Sergio Rossi, poi in Furla e oggi in Coccinelle. In 2020, she founded Seven O ’Clock Weddings & Events and from 2021 she too began collaborating with the trade magazines White Sposa e The Real Wedding as editor and social media manager.
Sara Ines Ruffini
Luca Cantarelli
Dopo una laurea in Scienze Giuridiche, studia Fashion Design e inizia a lavorare nella moda nel 2012, crescendo in uno dei brand fissi nel calendario delle sfilate di Milano. Continua il suo percorso nel campo dell’alta gioielleria, contribuendo al restyling di un famoso brand di gioielli milanese. Nel 2020 fonda il proprio brand di gioielli in argento e pietre naturali, contaminando la tradizionale arte orafa Made in Italy con evidenti influenze dallo streetstyle e sportswear contemporaneo.
I lavori di Luca sono stati pubblicati su Amica, Cosmopolitan, Grazia, i-D, IlSole24Ore, Manintown, Marieclaire, NSS, l’Officiel, Pambianco, Style Magazine, Vanity Fair, Vice, Vogue, WWD.
Simone Ganz
He works in the Field of fashion, yarns and fabrics in Milan and New York, from the subsidiary MTI NEW YORK, holding various roles, the most important is being responsible for contacts with designers and fashion houses. He participates as an exhibitor in all the most important tessile faire in the world in Milan, Paris, Shanghai and New York. His professional experience is completed by activities in the leather goods and streetwear sectors.
Giovanni Cavagna
Fashion Designer of undisputed fame, he is the owner of Giovanni Cavagna Atelier.
E' tra i massimi esperti internazionali per il knitwear.
He has designed collections for Max Mara, Les Copains, Loro Piana, Miroglio Group, Gruppo Burani and many other well-known fashion brands.
Mariarita Rosa
She has founded and managed the "Margarita PR" press office for various clients, such as Fiorucci, D.A.T.E., Io Bimbo, Lollipops, Tuc Tuc, Andy Richardson.Margarita PR" for various clients, such as FiorucciOver the years you have also worked for Romeo Gigli, Rosenthal Studio Haus, RCS Periodici
(press office for events Gazzetta dello Sport, Max, Oggi), Replay Jeans, Linea Marche (Vic Matiè, Oxs, Paul May, Aketohn), Malerba and Verri Sport. , D.A.T.E., Io Bimbo, Lollipops, Tuc Tuc, Andy Richardson Romeo Gigli, Rosenthal Studio Haus, RCS Periodici (ufficio stampa eventi Gazzetta dello Sport, Max, Oggi), Replay Jeans, Linea Marche (Vic Matiè, Oxs, Paul May, Aketohn), Malerba e Verri Sport.
Massimo Panzieri
Owner of one of the most famous Italian showrooms, he has made the history of fashion in Milan. He boasts ten-year collaborations with Umberto Ginocchietti, Christian Dior, Thierry Mugler, Givenchy, Fontana, Chloé, Nina Ricci, Malouf and many others.
Since 1989 he has also been working with Gai Mattiolo, Maria di Ripabianca cachemire and Maria Grazia Severi. Gai Mattiolo, Maria di Ripabianca cachemire e Maria Grazia Severi.
Carla Bordini
Dirigente nel comparto del tessile nobile, ha lavorato nel ruolo di Sales Director and Creative Director per prestigiose aziende italiane e straniere, come Loro Piana, Cariaggi, Todd & Duncan and Dupont, collaborando strettamente con i marchi più celebri della moda internazionale. Con 30 anni d’esperienza nel settore, lavora come consulente e docente nell’alta formazione. Creativa ed esperta del colore, si dedica da anni allo studio e alla divulgazione delle tematiche che lo riguardano nell’ambito della moda, dell’arte e del design, attraverso conferenze e attività didattiche. Ricopre il ruolo di Special Editor per la rivista Design Tellers con la rubrica mensile “Il colore e il design” e collabora con Aeffe Magazine.
Vincenzo Lattanzio
Diplomato nel 2012 in fashion design e Vincitore del premio My Own Show, Fashion designer per Gianfranco Ferré, product manager per la Linea ZZegna, fabric designer per Prada Donna, Emporio Armani Donna, Giorgio Armani Donna e Jil Sander.
Attualmente fabric consultant.
Francesca Martorelli
Dopo una laurea in Lettere Moderne e un diploma triennale in Fashion Styling a Milano, dal 2017 lavora come stylist and creative director. Nel tempo, ha avuto l'occasione di lavorare con vari brand italiani importanti, come Borbonese, Freddy, Kappa, Mantero1902 and many others. She has also authored numerous editorials published in leading magazines such as. Vogue Italia, Lampoon e Wonderland. For the past year and a half, she has also been styling commercials and TV spots and, of course, teaching!
Her aesthetic is a giant mix and match that transcends eras and styles, and vintage is his only credo.
Kanru Zhou
Stilista vive e lavora a Milano con oltre 15 anni d’esperienza nella Maison Giorgio Armani dove ha lavorato come Chief Designer su diverse linee: Armani Jeans, Armani Exchange and Armani Junior.
Attualmente Kanru ha anche lanciato il proprio marchio Colpa di Stella, un marchio combinato per donna e bambino ispirato proprio all’arrivo dei suoi figli….”because every kid moves the world!”
Nata a Shanghai, Kanru ha l'abilità, la conoscenza e il gusto della moda cinese, questo le permette di combinare sia l'alta moda italiana di lusso che quella cinese. Ha collaborato come Art Director con Circle and Swelnus, 2 marchi cinesi di prêt-à-porter femminile e Baby Graziella, prestigioso marchio italiano di abbigliamento per bambino di proprietà ora di un gruppo di moda cinese.
Nicoletta Vergani
Nicoletta Vergani ha una carriera trentennale maturata nel campo della moda con un particolare focus sull’abbigliamento e gli accessori bambino. Ha acquisito tale esperienza lavorando per circa vent’anni per marchi del lusso come Dolce & Gabbana ed Armani ma anche per marchi più “democratici”, che sono importanti players nel mercato medio come Prènatal and Chicco, sperimentando così, le diverse esigenze della domanda e dell’offerta. Ha ricoperto sempre ruoli dirigenziali attraverso la pianificazione, la strategia di vendita, il disegno delle collezioni e la messa a punto del prototipo, concentrandosi, soprattutto negli ultimi anni, su tematiche legate alla sostenibilità ambientale per un consumo responsabile.
Abir Yasine
Affascinata sin dall’infanzia dalla creazione degli abiti, diventa Modellista Sartoriale & Industriale. Ha fatto svariate esperienze nell’alta moda, che le hanno permesso di lavorare sia presso se stessa, che per case di moda, vestendo anche molti personaggi VIP durante i loro red carpet. La passione che nutre per questa materia le ha permesso di collaborare con la realizzazione di diversi volumi di libri dedicati all’insegnamento della modellistica. Durante il corso della sua esperienza la maggiore soddisfazione la ottiene trasmettendo la sua passione alle nuove generazioni.
Ekaterina Streltsina Cresciuta con una passione innata per la sartoria e la modellistica trasmessale dalla madre, già a 14 anni trascorreva le sue estati in una sartoria, confezionando capi sotto la guida di sarte esperte. Formatasi in Siberia all'Istituto Tecnico di Omsk, si specializza in tecniche di organizzazione dei processi produttivi, facendo esperienze in sartorie e fabbriche, per poi trasferirsi a Milano per perfezionare le proprie competenze. Collabora con Valstar, spostandosi in Zegna come tecnico qualitativo, per poi seguire la prototipia in Svizzera. Si occupa di vari progetti industriali per aziende come Fedeli di Monza e Vivienne Westwood, collaborando inoltre con giovani stilisti, fornendo supporto nella progettazione e nella realizzazione dei prototipi. Con una carriera ricca di esperienze e competenze, è ora pronta a condividere la sua passione e conoscenza con le nuove generazioni di creativi della moda.
Pamela Maione Si diploma in fashion design a Milano nel 2003, successivamente lavora come fashion designer per molti brand italiani. Nel 2012 inizia un nuovo percorso come celebrities stylist con molti talent tra cui Belen Rodriguez, Cecilia Rodriguez, Rossy de Palma, consolidando collaborazioni durature nel corso degli anni. Collabora con brand di moda nella strategia d’immagine social e ADV, lookbook e campagne, attualmente ha avviato una nuova attività come styling concierge.
Thilini Gamalath
Laureata in Scienze della Moda e del Costume a Roma, si specializza in photography a Torino. Dopo diverse collaborazioni come assistente per diversi fotografi di Milano, lavora da oltre dieci anni come fotografa freelance specializzata in Moda e Beauty, editoriale e commerciale. Il suo lavoro editoriale è stato pubblicato in numerose riviste tra cui L’Officiel Arabia, Schon ed Infringe.
Attualmente collabora con diversi brand del settore, formando nuovi talenti in ambito Moda e Beauty.
Maria Elena Pino
Dopo gli studi in Fashion Design a Milano, inizia la sua poliedrica carriera con esperienze in uffici stile ad aziende di lusso come Giorgio Armani, affermandosi successivamente come Head Denim Designer in Bershka, Iditex Group. Vincitrice della prima edizione di “Next Generation” Camera Moda nel 2007, completa la sua formazione alla Scuola Orafa Ambrosiana, evolvendo la propria figura professionale. Oggi coniuga la passione per l'insegnamento con il suo brand di gioielli My Golden Cage.
Annalisa Scalvini
Fin da quando era piccola, il suo sogno era proprio quello diventare una make-up artist. Si è appassionata al mondo del beauty iniziando la sua carriera lavorativa come estetista e trasferendosi all’estero per specializzarsi in trucco semipermanente e applicazione extension ciglia, trasformando finalmente il proprio sogno in realtà formandosi presso l’Stefano Anselmo Academy. Dopo gli studi in accademia, inizia collaborazioni per shooting fotografici ed eventi, nel 2022 collabora con Reflex Studio realizzando il look per Justine Mattera. Lavora anche come consulente individuale e si occupa della formazione di nuovi talenti nel mondo del beauty, coltivando la propria passione nel trasmettere le sue conoscenze agli studenti.