Lee Wood
Designer and Creative Director of Bikkembergs. Over 16 years alongside Donatella Versace in the brand's creative team Versace. Winner ofWho is On next"in 2015. Founder of his eponymous consulting studio and photographer.
Gilberto Calzolari
Nato e cresciuto a Milano, si è diplomato all'Accademia di Belle Arti di Brera in scenografia e costume.
Dopo aver lavorato per oltre 15 anni come fashion designer per alcuni dei più prestigiosi marchi di lusso internazionali come Marni, Alberta Ferretti, Valentino, Miu Miu e Giorgio Armani, nel 2015 ha deciso che era giunto il momento di creare il suo brand di prêt-à-porter di moda sostenibile made in Italy, che porta il suo nome.
Insignito di diversi riconoscimenti, tra cui il prestigioso Franca Sozzani Green Carpet Fashion Award come Best Emerging Designer nel 2018; il Monte Carlo Fashion Week Award come Best Emerging Designer nel 2019 per il suo contributo alla moda sostenibile; il C.L.A.S.S. ICON Awardnel 2020; e il Young Designer DHL Award 2021.
Le sue collezioni sono state presentate durante la Milano Fashion Week, Showcase Altaroma, The Next Trend Event, Budapest Central Europe Fashion Week, Monte Carlo Fashion Week, Expo China, White Milano, White's WSM Fashion Reboot e al Qingdao International Fashion Industries Alliance Festival. Ha partecipato inoltre alle esposizioni “Fashion_Revolution_Italia” 2022 e “Fashion to Reconnect” presso Fondazione Pistoletto, 2023.
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Piero Biasion
Una tecnica di sua invenzione, che con materiali moderni ricrea contrasti, densità e toni propri delle carte da stampa fotografica dei primi '900, attrae su di lui l'attenzione, fra gli altri, della fotografa americana Florence Henri, nota per la collaborazione alla Bauhaus, che gli commissiona le tirature delle sue immagini – stampe che verranno poi esposte in varie mostre e entreranno nelle collezioni dei più grandi musei del mondo.
Quando si avvicina la mondo della moda, alla fine degli anni '70, Gianfranco Ferré è il primo ad acquistare le sue foto, che terrà nell'archivio personale oggi custodito dalla Fondazione Gianfranco Ferré. Da allora, collabora con le più grandi case di moda – fra le altre Giorgio Armani, Dirk Bikkembergs, Dolce & Gabbana, Christian Dior, Salvatore Ferragamo, Gianfranco Ferré, Lanvin, Moschino, Versace. Le oltre 70 copertine ed innumerevoli redazionali sono pubblicati sulle riviste più prestigiose in Italia (Amica, Donna, Glamour, Vogue) e nel mondo: Vogue in Francia, Russia e Spagna; Harper's Baazar in Australia, Giappone, Korea, USA; GQ in Germania, Russia, Sud Africa e Spagna.
Al di là delle copertine, campagne pubblicitarie e redazionali il suo apporto alla fotografia di moda lo porta a creare nuovi generi e specializzazioni fotografiche per la sua attenzione a tutti gli aspetti creativi della moda che vengono via via adottati dai suoi colleghi.
Come esperto di multivisione, cura l'immagine della mostra “Tra magia e scienza e meraviglia” a Palazzo Bianco di Genova, poi replicata a Firenze a Palazzo Pitti e al Castello di Fontainebleau. Nel 1996 pubblica “El mundo invisible de los Yenun” con Juan Roman Sempere in Melilla, sul mondo magico parallelo nella civiltà dei Berberi.
Porta avanti linee di ricerca dentro l'immagine che espone in gallerie e musei d'arte nel mondo, qui faticosamente riassumiamo in “Unknown artist / Unconscoius art” e “scrittura della luce-colore”.
Sue immagini sono presenti in numerose pubblicazioni, fra le quali ricordiamo:
1974 “La Grande Decorazione a Genova” di Ezia Gavazza – Sagep
1974 Monografie, AAVV – Chisel Book
1976 “Il salotto cattivo” a cura di Rita Cirio e Pietro Favari – Bompiani
1982 “Genua Picta” AAVV – Sagep
1983 “Arte e Tradizione dei Fraveghi” di Franco Boggero e Farida Simonetti – Sagep
1993 “Moschino X Anni di Kaos!”- Edizioni Lybra Immagine
1995 “50 anni di Moda Italian” di Minnie Gastel – Domino Valiardi
1996 “L'Essere e il Tessere” di Luciano Ghersi – Loggia de' Lanzi
1997 “Moschino” nella collana “Made In Italy” – Leonardo Arte
1997 “The Fashion House” di Lisa Lovatt Smith – Conran Octopus
2002 “Roberto Cavalli” – Assouline
2004 “D'une image qui ne serait pas du semblant” di Jean Michelle Ribettes – ParisAudioVisuel
2006 “Essere Armani” di Renata Molho – Baldini Castoldi Dalai
2005 “Armani in Cina” – Federico Motta Editore
2007 “Lanvin” – Rizzoli New York
2009 “60s. Innovator shaping out creative future” – Thames and Hudson
2015 “40 Yeras for Armani” RCS Libri, ecc. ecc.
Moltissime le Mostre tenute in tutto il mondo.
Stefano Anselmo
Founder of theStefano Anselmo Academy, he literally wrote the history of make-up. His are the maquillages of the crazy covers of Mina, with whom he has collaborated since 1977. In his incredible career, he has been the image consultant for countless VIPs (just to name a few: Renato Zero, Vasco Rossi, i Pooh, Ami Stewart, Loredana Bertè, Anna Oxa, Gioele Dix, Platinette). Appassionato ricercatore sugli usi cosmetici nella Storia, è conteso come relatore nelle conferenze del settore ovunque nel mondo. I suoi libri sono utilizzati come libri di testo da numerosissime scuole di make-up, ma il Metodo Stefano Anselmo (protetto da Copyright) viene insegnato solo ed esclusivamente presso la sua Accademia.
Since 2003 he collaborates with Focus group (magazines and TV channel), dealing with the reconstruction of characters from antiquity.
Giuseppe Riserbato
He collaborates with some of the most important fashion companies Dolce & Gabbana and shoots for several industry publications both online and in print.
In January 2019 he inaugurated his first photographic exhibition entitled "THROUGH THE LIGHT" at the Hotel Palazzo Matteotti in the center of Milan, an exhibition dedicated to a collection of portraits.
Eleonora Zanetti
Fashion Designer for Benetton, Sisley, Class Cavalli and White Cavalli, Piazza Sempione, L’Altra Moda, she was also product manager of Asobio, a brand produced and distributed by the well-known Co-Best group of Shanghai. The indisputable experience makes her one of the leading experts in moodboarding, coolhunting and fashion design currently in circulation Benetton, Sisley, Class Cavalli e White Cavalli, Piazza Sempione, L’Altra Moda, was also product manager Asobio, brand produced and distributed by the well-known Co-Best in Shanghai.
Her unquestionable experience makes her one of the leading experts in moodboarding, coolhunting and fashion design around today.
Luca Zacco
Oggi cura le linee del brand 44Labels e Ann Demeulemeester (gruppo Antonioli)
Carla Bordini Bellandi
Franco Di Brino
For 20 years he held the role of Buyer, Store Manager, and Visual Merchandiser at the multibrand store owned by "Strand" in Livorno, included in the 100 best shops in Italy in the luxury fashion segment, collaborating with brands such as J.P. Gaultier, Dirk Bikkembergs, John Richmond, Dsquared, Dolce & Gabbana and Alexander Mc Queen. To date, he holds the role of Sales Director Italy of the Brand "Lucio Costa" as well as professor of Buying and Fashion Retail Management and Brand Management J.P. Gaultier, Dirk Bikkembergs, John Richmond, Dsquared, Dolce&Gabbana e Alexander Mc Queen.
At the moment, he holds the role of Sales Director Italy of the Brand ".Lucio Costa"as well as lecturer Buying and Fashion Retail Management and Brand Management.
Valentina Cavalera
She is currently engaged in business consulting in Studiozeta.org for the brand Maryling as well as lecturing for the Fashion Buying course with a focus on the topic of purchasing responsibility in relation to environmental sustainability.
Alberto Benza
Over the years He has worked on various international advertising campaigns, editorials, fashion shows and exhibitions.
Georges Papa
Creator in Italy of the fairs INTIMARE, SEAMLESS WORLD, INTERTEX MILANO, still organizing since 2001 READY TO SHOW & since 2020 READY TO SHOW ONLINE.
He has also worked as a marketing consultant for prestigious fashion houses such as DIOR and KENZO and commercial giants such as SUMITOMO and CHINATEX.
International network available to IFDA graduates.
Lino Spina
Alice Lissoni
Sandra Signorini
Emidio Summonte
Rossana Bressanello
Founder of Rbcm, she manages a network of consultants specialising in marketing and communication. She was fashion marketing manager for FFG Platinum Holding and Blue Jenius. Over the years she has also worked for Seven Jeans, Silhouette Eyewear, Adidas, United fashion studios, CityLife Shopping District, and several important companies in the educational field.
Michela Peletti
Sara Ines Ruffini
Thomas Lui
His passion for photography has always accompanied him, so much so that in 2010 he decided to make it his job.
At an event he is chosen by a very large portrait and fashion photographer to be his assistant. Nine months of living closely with him, until the possibility of starting to stand on his own two feet opened up. Since then, he has had the opportunity to work with international brands and agencies.
He has conducted workshops and also individual master classes on theuse of light, of the set and on the portrait.
In 2015, he opened his photography studio in the Navigli area, in the beating heart of Milanese fashion.
Simone Ganz
Giovanni Cavagna
E' tra i massimi esperti internazionali per il knitwear.
He has designed collections for Max Mara, Les Copains, Loro Piana, Miroglio Group, Gruppo Burani and many other well-known fashion brands.
Mariarita Rosa
She has founded and managed the "Margarita PR" press office for various clients, such as Fiorucci, D.A.T.E., Io Bimbo, Lollipops, Tuc Tuc, Andy Richardson.Margarita PR" for various clients, such as FiorucciOver the years you have also worked for Romeo Gigli, Rosenthal Studio Haus, RCS Periodici
(press office for events Gazzetta dello Sport, Max, Oggi), Replay Jeans, Linea Marche (Vic Matiè, Oxs, Paul May, Aketohn), Malerba and Verri Sport. , D.A.T.E., Io Bimbo, Lollipops, Tuc Tuc, Andy Richardson Romeo Gigli, Rosenthal Studio Haus, RCS Periodici (ufficio stampa eventi Gazzetta dello Sport, Max, Oggi), Replay Jeans, Linea Marche (Vic Matiè, Oxs, Paul May, Aketohn), Malerba e Verri Sport.
Massimo Panzieri
Owner of one of the most famous Italian showrooms, he has made the history of fashion in Milan. He boasts ten-year collaborations with Umberto Ginocchietti, Christian Dior, Thierry Mugler, Givenchy, Fontana, Chloé, Nina Ricci, Malouf and many others.
Since 1989 he has also been working with Gai Mattiolo, Maria di Ripabianca cachemire and Maria Grazia Severi. Gai Mattiolo, Maria di Ripabianca cachemire e Maria Grazia Severi.
Valentina Bianchini
Resourceful and determined personality. With a strong motivation and desire to grow professionally by proactively contributing to the achievement of individual and team goals.
Ex studentessa dell'Accademia, esperta Fashion Stylist e Costumista con svariate collaborazioni (Simone Guidarelli, etc..)
She has collaborated with theaters, major magazines, and high fashion brands.
Filippo Storelli
He studied and graduated from Academy of Fine Arts of Bari, where he learned the use of visual perception and experimental graphic techniques, hand in hand with his knowledge of the programs within the Adobe and a passion for photography, he began working in the photography industry at a very young age at photography studios in the city of Bari, where for about seven years, he specialized in the field first as a assistant, lighting man, post-producer and photographer always in the fashion industry
At the age of 27, he decided to move to the most desirable destination for the Fashion industry and undertook a master's degree in Fashion Photography a Milano where he settled permanently. He finished his studies in the 2018 began his teaching career that lasted a full five and a half years as a professor of graphics and Digital Photograpy.
Meanwhile, he publishes his editorial shots at magazines such as. MOB JOURNAL, MORDANT, POZA e HOUTE PUNCH.
He still works today and operates in the e-commerce industry as a deputy head of the post-production department at PIXELMODA, relating to important clients such as ETRO, AMAZON FASHION, STROILI ORO ecc…
Francesca Martorelli
After a bachelor's degree in Modern Literature and a three-year diploma from Istituto Marangoni, since 2017 she has been working as a stylist and creative director; over time, he has had the opportunity to work with several major Italian brands, such as. Borbonese, Freddy, Kappa, Mantero1902 and many others. She has also authored numerous editorials published in leading magazines such as. Vogue Italia, Lampoon e Wonderland. For the past year and a half, she has also been styling commercials and TV spots and, of course, teaching!
Her aesthetic is a giant mix and match that transcends eras and styles, and vintage is his only credo.
Silvia Campagna
After graduating from law school, she decided to specialize in fashion and luxury communication. Her first steps in the industry were in journalism, and then she discovered styling by accident, which in time would become her world. She works as freelance Fashion Stylist both in fashion and advertising. Among his publications Vogue China, Marie Claire Arabia, Numéro Russia, GQ Style Russia, Elle Croatia, Schön! Magazine, L'Officiel Arabia, L'Officiel Brasil. In parallel with styling, she works as Fashion Art Director dealing with image branding and fashion consulting.
Kanru Zhou
Stilista vive e lavora a Milano con oltre 15 anni d’esperienza nella Maison Giorgio Armani dove ha lavorato come Chief Designer su diverse linee: Armani Jeans, Armani Exchange and Armani Junior.
Attualmente Kanru ha anche lanciato il proprio marchio Colpa di Stella, un marchio combinato per donna e bambino ispirato proprio all’arrivo dei suoi figli….”because every kid moves the world!”
Nata a Shanghai, Kanru ha l'abilità, la conoscenza e il gusto della moda cinese, questo le permette di combinare sia l'alta moda italiana di lusso che quella cinese. Ha collaborato come Art Director con Circle and Swelnus, 2 marchi cinesi di prêt-à-porter femminile e Baby Graziella, prestigioso marchio italiano di abbigliamento per bambino di proprietà ora di un gruppo di moda cinese.
Nicoletta Vergani
Nicoletta Vergani ha una carriera trentennale maturata nel campo della moda con un particolare focus sull’abbigliamento e gli accessori bambino. Ha acquisito tale esperienza lavorando per circa vent’anni per marchi del lusso come Dolce & Gabbana ed Armani ma anche per marchi più “democratici”, che sono importanti players nel mercato medio come Prènatal and Chicco, sperimentando così, le diverse esigenze della domanda e dell’offerta. Ha ricoperto sempre ruoli dirigenziali attraverso la pianificazione, la strategia di vendita, il disegno delle collezioni e la messa a punto del prototipo, concentrandosi, soprattutto negli ultimi anni, su tematiche legate alla sostenibilità ambientale per un consumo responsabile.
Abir Yasine
Affascinata sin dall’infanzia dalla creazione degli abiti, diventa Modellista Sartoriale & Industriale. Ha fatto svariate esperienze nell’alta moda, che le hanno permesso di lavorare sia presso se stessa, che per case di moda, vestendo anche molti personaggi VIP durante i loro red carpet. La passione che nutre per questa materia le ha permesso di collaborare con la realizzazione di diversi volumi di libri dedicati all’insegnamento della modellistica. Durante il corso della sua esperienza la maggiore soddisfazione la ottiene trasmettendo la sua passione alle nuove generazioni.
Vincenzo Lattanzio
Diplomato nel 2012 in fashion design e Vincitore del premio My Own Show, Fashion designer per Gianfranco Ferré, product manager per la Linea ZZegna, fabric designer per Prada Donna, Emporio Armani Donna, Giorgio Armani Donna e Jil Sander.
Attualmente fabric consultant.
Simona Polli
Marisa Gorza
Giornalista di moda e costume, ha sempre coltivato un certo fervore verso la natura diviso a pari merito con la passione per la Storia e la Letteratura. Piuttosto curiosa riguardo civiltà e culture differenti è certo per questo che si è laureata in Lingue Straniere. Della moda, che rientra in pieno tra le sue fascinazioni antropologiche, ne apprezza soprattutto la storia del costume che sta a monte di ogni creazione. Certamente ama il bello in tutte le sue forme esteriori, purché sia supportato da un contenuto profondo che va molto aldilà della mera estetica.
Da diversi anni ripartisce la sua vita professionale tra l'insegnamento e il mestiere di giornalista/ricercatrice, unendo le due attività ogni qualvolta sia possibile.
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